Monday, September 28, 2009

RAMADHAN DAN AIDILFITRI

Sungguh cepat masa berlalu...

29 hari Ramadhan sudah berlalu dan kini sudah menghampiri separuh Syawal...

Di dalam kemeriahan dan kegembiraan menyambut Aidil Fitri, entah bagaimana pula darjah Ramadhanku yang lalu.

Banyak perkara yang aku ingin lakukan, upgrade dan perkemaskan sepanjang Ramadhan tapi tidak semuanya dapat aku lakukan...

Aku mengharapkan apa yang dapat aku lakukan sepanjang ramadhan lalu, walau sekecil mana pun ia, dapat aku teruskan di luar Ramadhan.
Bukankah Ramadhan itu bulan tarbiyah untuk umat manusia sebagai bekalan dan perisai untuk sebelas bulan yang berikutnya.

Ya Allah, jadikanlah amalanku sebagai amalan yang diterima di sisiMu...dan aku dipanjangkan umur untuk bertemu dengan Ramadhan yang akan datang.Amin.


Allahu'alam


Ummuzulfa
28 Sept 2009

No comments:

Free Counters
Petco Promotion Code